Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Monday, September 5, 2011

Hidup Baru


Rasanya semua masih lagi dalam mood beraya sakan kan ?

Mar sahaja yang dah masuk kerja... Sebenarnya badan dan kaki ni teramatlah penat sebab cuti seminggu lepas ni mar terlalu bz. Kadang-kadang, dalam hidup ni kita akan melalui hari-hari yang tidak terjangka. Mungkin itu semua ketentuan Allah dan apa yang ditentukan Allah itu mungkin ada hikmahnya.

Mar dengan abang Fuad baru sahaja pindah ke rumah baru kami. Rumah yang telah diusahakan selama 6 bulan. Ya, sepanjang tempoh tu, mar sebenarnya kurang sihat tapi mengenangkan abang Fuad yang sangat bersemangat untuk siapkan rumah yang insya allah akan didiami oleh si kecil ni, membuatkan mar berjuang juga untuk membantu abang Fuad apa yang mar terdaya. Kalau diikutkan, sebenarnya kami berdua tidak ada plan untuk pindah ke rumah baru pada masa ini. Tetapi disebabkan komplikasi mar dua minggu lepas, semua keluarga dari Johor Bahru berpakat untuk datang beraya ke Kl. Jadi, mahu atau tidak, kami siapkan juga kelengkapan rumah untuk persediaan mereka beraya di rumah kami. Tiba-tiba, semua kerja yang terbengkalai  selama berbulan-bulan sebelum ini dapat disiapkan dalam masa beberapa minggu sahaja. SUbhanallah..Semuanya adalah kuasa tuhan yang merancang. Mungkin ada hikmah di atas setiap yang berlaku ni. Baby di dalam perut ini menjadi sebab sahaja agar rumah ini disiapkan segera.

Plan asalnya, kami hanya mahu duduk sementara di rumah baru sepanjang raya sahaja, tetapi rupa-rupanya, kasih dan sayang itu telah terjalin dengan tidak disengajakan dengan rumah baru kami ini. Memang tak dapat dinafikan, dengan keadaan mar yang tengah sarat mengandung ni, ditambah pula dengan mar masuk ke rumah baru, permulaan hidup baru berdua yang mencabar dan juga mar yang baru sahaja nak mantapkan skil memasak.. semuanya terlalu mencabar.. Tapi apa yang pasti, duduk berdua ni ada manisnya. Manis yang susah nak diterangkan.. Banyak perkara kami belajar dan kami lebih matang dalam urusan harian. Ilmu ini sudah pasti tidak dapat kami perolehi kalau kami berdua masih tinggal bersama ibu mertua . Duduk bersama ibu mertua memang ada kebaikan dan memudahkan urusan harian kami, tapi biarlah kami lepas bebas dan belajar tentang kehidupan. SI kecil ini pun insya allah sedang menghitung hari untuk berjumpa kami, ini lah masa terbaik bagi kami untuk belajar berdikari dan memulakan kehidupan berkeluarga.

Pinta mar pada Ilahi semoga Allah memudahkan urusan harian kami dan terus memberikan kebahagian kepada keluarga kecil mar yang baru hendak dibina ini. Insya Allah..

P/s : Di sini mar tunjukkan transformation rumah kami yang asal dan juga selepas kami perah otak dan penat fizikal untuk menjadikan ia selesa didiami. Material dan design kebanyakan adalah hasil daripada idea bernas abg fuad, manakala konsep , corak dan warna kebanyakan adalah hasil daripada idea mar. Mar sangat suka bekerjasama dengan team partner mar ni. Tq so much abg fuad .






Ini kami yg mengantuk & penat di pagi raya . Eh, pandang mana tu ?

Ok. Ni baru betul. Haa..habis mengantuk & sakit kaki di pagi raya

Ni askar kerahan tenaga didatangkan khas dari JB. Terima kasih sangat mama ,papa dan adik-adik semua yg sanggup sengkang mata sampai 2 pagi lebih untuk tolong k mar and abg fuad. Love u so much :)
SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN




No comments:

Post a Comment