Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday, August 23, 2012

Langkah kaki ku

Assalamualaikum wbt makcik makcik, pakcik pakcik, nenek dan atuk sekalian!

Alhamdulillah,dengan ini saya ingin memaklumkan bahawa saya; Fariss Ayman Bin Fuad Ridha sudah boleh berjalan (Happy face ;) ) Saya tahu, saya perlu sujud syukur untuk bersyukur dengan limpahan kasih sayang Allah pada saya, tapi saya pass kan pada ummi saya sebab saya belum reti sujud .. Terima kasih ummi ;p


Sebenarnya saya..eh saya bahasakan diri saya Ayman je lah ya..Atuk saya panggil saya Ayman..Ayman tak kesah.. hihihi. Sebenarnya Ayman dah semangat nak jalan masa puasa lagi, tapi masa tu Ayman selesema..lama sangat Ayman selesama..Abi dan Ummi mula mula demam dan selesema..Lepas Abi pulih, Ummi pulak selesema..lepas seminggu Ummi selesema,Ayman pun selesema. Ayman dengan Ummi selesema lama..sebab Ayman belum lepas susu dengan Ummi..jadi Ayman tidur peluk Ummi malam malam..mungkin sebab tu kami selesema sepanjang ramadhan..TAPI...Ayman dah sihat sepenuhnya sekarang..Alhamdulillah.. ;)

Ayman suka bila Ummi dan Abi dukung Ayman..Ayman nampak dunia lebih luas dan sejauh pandangan mata..Dunia ni indah bila Ummi dukung Ayman..Ayman nampak kereta, Ayman nampak lebuh raya dan banyak lagi bila Ummi dukung Ayman di balcony rumah Ayman waktu malam.. Ayman pasang impian satu hari nanti Ayman pun nak berdiri macam Ummi dan Abi..Itu cita cita Ayman ..

"Fariss..cuba jalan kat mimi sayang..tak teh...tak teh.." Ummi selalu cakap tak teh tak teh sambil tepuk tangan..Setiap hari tak teh..Ummi selalu baca zikir sebelum tidurkan Ayman..Ni zikir juga ke Ummi?? Ayman tak pasti, tapi Ayman rasa bersemangat nak ikut macam Ummi dan Abi buat..

Hari raya pertama....

"Azian! Cucu kita dah boleh jalan.Abang nampak dia jalan 5 langkah tadi.Awak nampak tak ? " Ummi Ayman pun tak sedar Ayman dah boleh jalan. Atuk nampak dulu. Ayman nak kejar kucing sebenarnya..Kucing lari laju sangat. Nama kucing atuk Atan dan Belang. Senang cerita, hari raya pertama haritu Ayman dah boleh berjalan..Alhamdulillah.

Malam ni, 6 Syawal Ayman main sorok sorok dengan Ummi..Ummi sorok belakang sofa.Ayman dengar lagi Ummi panggil Ayman.. "Fariss,, datang kat mimi cepat.Tak teh..tak teh.." Ayman lari dapatkan Ummi..Abi kata Ayman lari lari anak 14 langkah..Bila Ayman datang pada Ummi..Ummi terus dukung Ayman cakap Alhamdulillah! Ummi dan Abi gembira tak terkata..Ayman tersenyum simpul malu..:)

Perjalanan hidup Ayman baru nak bermula.. Banyak lagi yang Ayman perlu belajar.. Yang penting..Ayman nak jadi anak yang soleh..Doakan Ayman ya pakcik pakcik, makcik makcik, nenek dan atuk sekalian.

Oh, Ayman nak tidur dah. Ummi baru sahaja buaikan Ayman tadi. Ayman keletihan bertatih seharian. 

Selamat tidur semua. Mimpi yang indah indah sahaja ya!



No comments:

Post a Comment