Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, November 14, 2012

Blog adalah refleksi diri

Tajuk macam menakutkan sahaja,
Tapi kalau takut tak payah buka blog.
Ada faham?

Ayat pembuka pun dah garang..
Tapi jangan takut ya kawan-kawan,
Saya tak garang, oh, mungkin :-)

Dalam bekerjasama dalam sebuah perkahwinan,
Tak kisah lah ada hobi yang berlainan,
Makanan kegemaran yang berlainan,
Size badan yang berbeza,
Rambut berlainan warna,
TAPI,TAPI, pemikiran dan ideologi tentang kehidupan,
Perlulah seiring sejalan..
Maksud saya tak perlulah 100% sama, tapi perlu ada persefahamn dan penerimaan.

Oh, saya memang suka ayat pembuka yang panjang lebar..
Apa yang cuba saya sampaikan di sini,
Abang Fuad suka memahami apa yang saya baca dan lihat di internet,
Dia akan komen sekiranya apa yang saya suka dan lihat itu amat berlainan dengan apa yang akan dicorakkan dalam keluarga kecil kami ini,
Betul, apa yang anda baca, apa yang anda lihat, apa yang anda dengar akan menjadi sebahagian daripada diri anda,
Rasa ditipu dengan fakta ini?
Ok, mulai saat ini ambil masa untuk melihat dan mengenali manusia..

Dan, saya sangat suka diberi nasihat,
Walaupun kadangkala tersilap juga langkah, tapi bila diberi nasihat, saya akan kembali kepada garisan yang betul dalam hala tuju,
Eh, bukan ke itu fungsi suami isteri..saling menasihati satu sama lain..

Ada banyak blog di alam maya ini,
Tapi yang paling terkesan di dalam diri saya ini adalah blog daripada saudara Paolo Coelho,
Abang Fuad pun suka saya memahami dan belajar menjadi jujur sepertinya,
Pertama sekali, saya ingin tegaskan, beliau bukan seagama dengan saya,
Maka saya hanya ambil mana yang elok dan buang mana yang tidak elok ,
Tetapi untuk menjadi penulis yang jujur, saya rasa beliau amat hebat,
ayat-ayatnya banyak menjadi kata-kata nasihat dalam kehidupan saya..
Saya doakan agar saudara Paulo akan diberi rahmat dan hidayah daripada Allah..insya allah


Bila saya baca kembali cerita-cerita saya bermula 4 tahun yang lepas,
kadangkala air mata mengalir,
Amat banyak perubahan cerita kehidupan dalam 4 tahun saya bernafas ini.
Kalau lah saya diberi peluang untuk merakam kembali kehidupan saya lebih awal daripada itu,
amatlah indah..
Blog ini seperti satu buku sejarah di muzium,dan saya sebagai penglipurlara dan pembuat sejarah.
Pernah dengar tak anda, dengan mendalami sejarah dan mengkaji sejarah, anda akan lebih memahami dan menghargai diri anda..Oh lupa..itu ABang Fuad yang berkta pada saya.
Jadi, sebolehnya saya mahu menulis sesuatu yang jujur sahaja daripada diri saya..
Jadi, sepanjang kehidupan saya ini, saya mahu mengenali siapa sebenarnya diri Nur AKmar ini.
Apa yang telah Akmar lalui, siapa orang orang hebat sekeliling saya, siapa orang tersayang yang memberi erti pada kehidupan saya dan sebagainya.

Bagi mereka yang pernah singgah di blog jujur saya ini,
Sekalung pernghargaan dan terima kasih saya ucapkan,
Kerana sudi mengenali diri saya dan bersama-sama merasai apa yang saya rasa,
Wallahi, sekiranya ada yang terasa hati dengan kata-kata jujur saya, saya memohon ribuan ampun dan maaf, saya hanyalah manusia yang tidak lari daripada melakukan kesilapan..

Sebenarnya saya tidak suka membaca blog sendiri dan saya selalu lupa apa yang telah saya tulis,
Sebabnya, saya jarang ambil masa lebih daripada 30 minit untuk mengarang, semua yang tertera di sini adalah secara spontan, jadi kebarangkalian untuk terlupa adalah amat tinggi.
Tetapi seperti semalam ada dua orang wanita cantik yang memberi komen di telefon saya tentang blog picisan ini, saya rasa amat terharu..
Lalu saya buka kembali blog saya bermula daripada entri pertama sehingga kini, dan air mata saya mengalir,
Saya tak sangka ada yang ambil berat tentang kehidupan saya, hanya melalui blog ini.

Mungkin apa yang anda kenali saya diluar adalah persembahan dunia yang diberi untuk kemaslahatan bersama dan memberi warna-warna kehidupan,
Tetapi di blog saya ini, anda mengenali sekeping hati daripada Nur AKmar.
Terima kasih semua pembaca setia, yang pernah meninggalkan komen di sini, mahupun yang selalu menjadi pengunjung misteri yang hebat,

Terima kasih daun keladi,
Esok meh singgah lagi



No comments:

Post a Comment