Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Monday, November 12, 2012

Ujian ini

Ish..
dah lewat petang..tapi tak boleh lagi balik...
anak di rumah, apa lah khabar berita..
lelehan hingusnya,,batuk kahaknya...berlegar legar di kepala..
mana korang ni wahai contractor,janji pukul 8 pagi, matahari nak terbenam pun tak sampai lagi :-(
 sabarlah wahai hati..sabar ya...
jangan menangis...air mata perempuan di site amatlah tidak laku..
tiada yang akan mengerti..simpanlah sedih mu itu..

Setelah bertahun-tahun belajar,
adakah ini bayaran yang perlu kutempuh,
menolak keluarga, anak untuk turut serta merasai apa yang ku rasa..

kalau lah, kalaulah dunia ini mudah, dunia ini tidak ada cabaran,
makanan jatuh dari langit, pakaian siap tersedia di dalam almari,
duit muncul dari bawah bumi...
tidak mungkin aku akan biarkan ia terjadi begini..

sesetengah manusia, hidupnya gemerlapan,
cabaran tiada,
perjalanan hidupnya mudah sahaja,
apa yang dihajat semuanya tersedia,
beruntungnya kamu di dunia...

bagi diri ini,
mencari rezeki adalah kemestian,
tidak suka mengharapkan sumbangan dan huluran sesiapa,
hidup berprinsip, inilah bayaran yang perlu diterima,
walaupun pahit, tapi ada manisnya..
sebagai persediaan di masa depan,
malang itu tidak berbau ..

pada mereka yang dapat mencorak kerjaya,memilih kerjaya,
bersyukurlah anda,
kerana ia adalah nikmat kehidupan di dunia,
rahsia kebahagiaan adalah membuat pekerjaan yang anda impikan..

Bagi diri,
ketabahan sahajalah yang aku ada,
mungkin, mungkin,
ada rahsia yang aku tidak bisa mengerti,

Penaung Agung yang menyusun...
Aku manusia kerdil, redha dengan ketentuan mu,
Jika isi manggis manis tidak seperti kulitnya yang hodoh,
Jika isi durian lemak manis tidak seperti kulitnya yang tajam berduri,
Jika setiap kejayaan itu memerlukan keperitan dan kepayahan,
Aku sanggup meredah ujian ini dengan mengharapkan keredhaan dan rahmat daripadaMu...

Anak...ummi balik lewat lagi hari ini sayang...



No comments:

Post a Comment